Violència de gènere

PIAD (Punt d’Informació i Atenció a les Dones)

Podeu concertar una visita telefònica trucant al telèfon de contacte: 
93 619 73 11, en horari de 9 a 14h de dilluns a divendres i de 16 a 19 de dilluns a dijous.

També us podeu posar en contacte escrivint un e-mail directament al correu genèric del PIAD que correspon per districte de residència:

PIAD Sant Martí: piad_santmarti@bcn.cat 
PIAD Ciutat Vella: piad_ciutatvella@bcn.cat
PIAD Eixample: piad_eixample@bcn.cat
PIAD Sants-Montjuïc: piad_santsmontjuic@bcn.cat
PIAD Les Corts: piad_lescorts@bcn.cat
PIAD Sarrià-Sant Gervasi: piad_sarriasantgervasi@bcn.cat
PIAD Gràcia: piad_gracia@bcn.cat
PIAD Horta-Guinardó: piad_horta@bcn.cat
PIAD Nou Barris: piad_noubarris@bcn.cat
PIAD Nou Barris- Zona Nord: piad_nou_barris_cm@bcn.cat
PIAD Sant Andreu: piad_santandreu@bcn.cat


Així mateix, hi ha habilitat un telèfon d’Atenció Jurídica perquè les dones puguin resoldre qüestions específiques vinculades a temes laborals, guarda de menors, sistema judicial o violència masclista, entre altres.

Tèlefon i horari:    639 534 814 de 10 a 18 h

 

Amb motiu de la crisi sanitària de la Covid19, els Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD) estan tancats al públic temporalment però mantenen l’atenció per telèfon i per correu electrònic i a partir del 27 d’abril ofereixen una àmplia oferta de tallers per fer des de casa. Ja us hi podeu incriure! 

Durant els propers mesos els Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD) organitzen una sèrie de tallers gratuïts a disposició de totes les dones majors d’edat que viuen, estudien o treballen a Barcelona. Els cursos es faran en línia a través de la plataforma indicada en cada cas.

Dansa, autodefensa, risoteràpia, autocura, esport… els tallers dels PIAD tenen en comú la connexió i consciència del cos i les emocions com a eina d’autoaprenentatge i apoderament.

Inscripcions:

936 197 311 (de dilluns a divendres de 9 a 14 h i de dilluns a dijous de 16 a 19 h) o al correu electrònic  indicat a la fitxa de cada taller

Us podeu inscriure al taller del districte que vulgueu. Si us interessa un taller que ja ha començat podeu preguntar si hi queden places.

Tallers: 

🔸 Taller grup de suport pels  canvis i pèrdues
🔸 Taller de dol per pèrdues familiars i persones properes     

🔹 Taller dona i esport_ tots els districtes
🔹 Taller de risoteràpia_Sants-Montjuïc   
🔹 Taller de dansa_Sant-Martí          
🔹 Taller d’autodefensa_Gràcia    
🔹 Taller d’autoestima_Les Corts     
🔹 Taller d’autoestima_ Horta-Guinardó
🔹 Taller d’autodefensa_L’Eixample        
🔹 Taller d’autocura_ Sant Andreu     
🔹 Taller de risoteràpia_Sarrià                 
🔹 Taller de dansa_Nou Barris
🔹 Taller d’autoestima_ Ciutat Vella                                              

S’ha elaborat un recull de les mesures econòmiques que poden interessar i ser d’utilitat a les dones en situació de vulnerabilitat o violència masclista i llurs filles i fills afectades per la crisi de la covid-19.


Podeu consultar la guia aquí

  • SARA (Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida)

Per tal de garantir l’atenció a les dones, infants i adolescents en situació de violència masclista, i a
persones del seu entorn pròxim directament afectades es manté obert el SARA 

Horari del SARA durant l’estat d’alarma per la Covid-19:

    • Atenció presencial general: de 9  a 15 h de dilluns a divendres
      (c/ Marie Curie, 16)
    • Atenció presencial d’urgència: de 9  a 13 h de dilluns a divendres
      (c/ Marie Curie, 16) .
    • Atenció telefònica:  de 9 a 15 h de dilluns a divendres. Telèfons:  93 291 59 10 i  ☎ 93 291 59 20

Correu electrònic: sara@bcn.cat

Fora de l’horari d’atenció del SARA us podeu adreçar al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona – CUESB (c/ Llacuna, 25  ☎   900 703 030). El CUESB ofereix atenció durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Així mateix, us recordem  el telèfon d’urgències gratuït contra la violència masclista (365 dies / 24 hores): 900 900 120 (WhatsApp:  671 778 540 / correu electrònic: 900900120@gencat.cat)

 

  • SAH (Servei d’Atenció a Homes) 

El Servei d’Atenció a Homes (SAH) segueix en funcionament per via telefònica, i  desitges canviar i millorar les teves relacions personals amb la fi d’evitar l’ús de qualsevol tipus de violència, o si tens dificultats per gestionar  emocionalment el confinament, pots trucar al93 349 16 10 (de dilluns a divendres, de 10 a 20 h) o per correu electrònic    sah@bcn.cat

 

En cas de qualsevol altra urgència de tipus social, us podeu adreçar a qualsevol dels 9 centres de serveis socials de guàrdia. 

Centre de Serveis Socials Clot-Camp de l’Arpa:  93 619 73 11 

Consells d’Autoprotecció per a Dones

 

Es reforça el telèfon Infància Respon.
Infància Respon és una eina en matèria de protecció dels infants i els adolescents, útil per donar una resposta efectiva a les comunicacions de possibles maltractaments comesos a un infant o adolescent en les seves diverses modalitats: ciberassetjament, violència masclista, abusos sexuals, violència en l’àmbit familiar, etc

El número de telèfon116 111 funciona com a referència per comunicacions de possibles situacions de maltractament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any de forma gratuïta i totalment anònima, sense deixar rastre.

 

Les funcions d’Infància Respon 

–  Informar, assessorar i detectar situacions problemàtiques infantils, amb l’objectiu de prevenir conseqüències de risc per als infants i adolescents.

– Orientar a professionals i a persones particulars adultes o a infants en situacions de conflicte en les quals es requereix una intervenció de les institucions administratives o judicials de protecció a la infància i l’adolescència.

– Oferir un espai d’escolta en cassos de situacions familiars difícils o conflictives i en processos de negociació intergeneracional i, si escau, derivació al Servei d’Orientació i Mediació de la Infància i l’Adolescència (SOMIA).

Com funciona?

Quan es rep una trucada al telèfon Infància Respon, se segueixen els passos següents:

1. Una persona tècnica atén la trucada, registra les dades de l’interlocutor i determina el tipus de consulta.

2. Si es tracta d’una sol·licitud d’informació general o assessorament bàsic, la trucada la resol la mateixa persona que atén la trucada: o bé dona resposta a la consulta, o bé la deriva al SOMIA.

3. Si es tracta d’una situació de possible risc o de maltractament infantil, una persona tècnica o jurista del servei fa la gestió de la demanda i activa els mecanismes adients per a cada situació.